@article { author = {ونوس, دکتر داور and ممان, محمود صالحی}, title = {-}, journal = {Management Knowledge(Not Publish)}, volume = {17}, number = {5}, pages = {-}, year = {2004}, publisher = {}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {This article is the result of a field research with the purpose of determining factors that influence the use of ATMs by bank customers. On the basis of secondary research, a questionnaire containing 32 Likert type questions were prepared and distributed among 209 Mellat Bank Customers (Users and Non-users of ATM). Varimax rotated Factor Analysis of the questions yielded Six factors which were named: 1-Ease of use! Access 2-Place Utility 3-Customer Awareness 4-system Integration 5-service Diversification and 6-Reliability On the basis of factors, a t-test between users and non-users of ATM showed that for users of ATM, Place Utility and for non-users, Reliability are more important.}, keywords = {ATM Systems,Automatic Teller Machines (ATM),Banking,Bank Services Marketing,Modern Banking Technology,Self-Service Technology}, title_fa = {شناسایی عوامل موثر بر گرایش مشتریان بانک به استفاده از سیستم های خود پرداز بانکی}, abstract_fa = {مقاله حاضر حاصل پژوهشی کتابخانه ای میدانی است که هدف آن تعیین عوامل موثر برگرایش مشتریان بانک به استفاده از سیستم های خود پرداز بانیک است بر اساس مولفه های استخراج شده از تحقیقات کتابخانه ای ÷رسش نامه ای مشتمل بر 32 شاخص تهیه شد و 209 نفر از مشتریان بانک ملت ( اعم از کاربردان و غیر کاربران دستگاه خود پرداز بانکی ) با استفاده از طیف پنج درجه ای لیکرت میزان اهمیت هر یک از شاخص ها را مشخص نمودند جهت استخراج عوامل موثر بر گرایش از تکنیک تحلیل عاملی استفاده شده نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که مطلوبیت مکانی آگاهی مشتریان یک پارچگی سیستم تنوع خدمات سهولت استفاده دسترسی و قابلیت اعتماد شش عامل موثر بر گرایش مشتریان به استفاده از سیستم های خود پرداز بانکی است از میان عوامل یاد شده عامل مطلوبیت مکانی نزد کاربران دستگاه خود پرداز بانکی و عامل قابلیت اعتماد نزد غیر کاربران از اهمیت بیش تری برخوردار بود}, keywords_fa = {بازاریابی خدمات بانکی,بانکداری,خود پرداز بانکی,سیستم های خودپرداز,فناوری های خود خدمت,فناوری های مدرن بانکی}, url = {https://jmk.ut.ac.ir/article_11571.html}, eprint = {https://jmk.ut.ac.ir/article_11571_8691c83c0de5d76db919736033aa21f3.pdf} }