@article { author = {میری, مصطفی علی}, title = {-}, journal = {Management Knowledge(Not Publish)}, volume = {19}, number = {2}, pages = {-}, year = {2006}, publisher = {}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {This paper refers to social entrepreneurship as a paradigm on which the two political and social contexts have had effects. The change of social welfare approach to Neo-liberalism in the field of political science and the rise of social capital in the field of sociology, brings on the stage the paradigm of social entrepreneurship apparently in the literature of entrepreneurship against societies in this time. The essence of this paradigm is the social creativity, and citizens engagement in the fields of decision making about needs, expectations, and social issues and values.}, keywords = {Neo liberalism,Proactive Participation,Social capital,Social Creativity,Social Welfare}, title_fa = {کارآفرینی اجتماعی: مروری بر زمینه های سیاسی واجتماعی}, abstract_fa = {این مقاله به کارآفرینی اجتماعی به‌عنوان یک پارادایم اشاره دارد که دو زمینه‌ی سیاسی و اجتماعی در پیدایش آن مؤثر بوده است. تغییر رویکرد رفاه اجتماعی به نولیبرالیسم در حوزه علوم سیاسی و پیدایش مفهوم سرمایه اجتماعی درقلمرو جامعه شناسی, به‌طور آشکار، پارادایم کارآفرینی اجتماعی را در ادبیات کارآفرینی پیش روی جوامع در عصر کنونی قرار داده است. جوهره این پارادایم، خلاقیت اجتماعی و درگیر شدن شهروندان در عرصه‌های تصمیم‌گیری درباره‌ی نیازها، انتظارات، مسایل و ارزش‌های اجتماعی آنان است.}, keywords_fa = {خلاقیت اجتماعی,رفاه اجتماعی,سرمایه اجتماعی,مشارکت فعال,نولیبرالیسم}, url = {https://jmk.ut.ac.ir/article_18541.html}, eprint = {https://jmk.ut.ac.ir/article_18541_70140b1803a596c0ab83ed5ebf08c8d4.pdf} }