@article { author = {نوری, ایرج and اسدی, بابک and رضازاده, امیر}, title = {-}, journal = {Management Knowledge(Not Publish)}, volume = {20}, number = {1}, pages = {-}, year = {2008}, publisher = {}, issn = {}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Assessment of training quality needs particular methods because of its essence. In this article among various Techniques of evaluation and ranking, a modern method in quality assessment of training periods is presented. According to preference and finding the importance measure of quality training indicators, we used hierarchical analysis process (AHP) to prioritize and find training quality indexes. For evaluation performance of each training course based on training quality indexes, data collecting and summarizing has been performed by fuzzy sets theory. Finally TOPSIS method has been used to rank and compare training courses.}, keywords = {AHP,Fuzzy sets,TOPSIS,Training quality}, title_fa = {ارزیابی کیفیت آموزش با تکنیک MCDM فازی}, abstract_fa = {ارزیابی کیفیت آموزش به علت ماهیت آن نیازمند روش‌های خاصی می‌باشد. در این مقاله سعی شده است تا با به‌کار‌گیری تکنیک‌های مختلف ارزیابی و رتبه‌بندی، روش نوینی در ارزیابی کیفیت دوره‌های آموزشی ارایه شود. به‌منظور اولویت‌بندی و یافتن میزان اهمیت شاخص‌های کیفیت آموزش، از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شده است. برای ارزیابی عملکرد هر یک از دوره‌ها برمبنای شاخص‌های کیفیت آموزش، جمع‌آوری داده‌ها و تلخیص آن‌ها به کمک تئوری مجموعه‌های فازی انجام پذیرفته است و در نهایت برای رتبه‌بندی دوره‌های آموزشی و مقایسه آن‌ها نیز از روش TOPSIS سود برده شده است.}, keywords_fa = {کیفیت آموزش,مجموعه فازی}, url = {https://jmk.ut.ac.ir/article_19079.html}, eprint = {https://jmk.ut.ac.ir/article_19079_d71886ad8071b9346dc417d7a0a7cddb.pdf} }