%0 Journal Article %T تحلیل رفتار مصرف کننده در اینترنت %J فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z %A حقیقی, محمد %A اکبری, کاملیا احتشامی %D 2007 %\ 02/20/2007 %V 19 %N 1 %P - %! تحلیل رفتار مصرف کننده در اینترنت %K تصمیم گیری مصرف کننده در اینترنت %K عقلانیت %K نظریه برخاسته از داده‌ها %K نظریه کنش ارتباطی %K ‌هابرماس %R %X در ادبیات بازاریابی و علوم انسانی کلیة کنش‌ها، رفتار و تصمیمات انسانی بر اساس الگوی عقلانیت بنا گذاشته شده است. از دیدگاه‌هابرماس، نگرش و الگوی حاکم بر عقلانیت انسانی تنها بعد کارکردی و محاسبة سود و زیان را در برنمی گیرد بلکه عوامل فرهنگی و ارزشی نیز در فرایندهای عقلانی دخیل می‌باشند. تحقیق حاضر سعی دارد تا برداشت‌هابرماس از عقلانیت را در مورد فرایند تصمیم گیری مصرف کننده در اینترنت در سطوح تحلیل خرد و میانی به ارزیابی بگذارد. هدف نهایی بازنمایی مدل تصمیم گیری مصرف کننده در اینترنت می‌باشد و بدین منظور از دو روش کمی و کیفی و همچنین تطابق یافته‌های تحقیق مدد گرفته شده است. %U https://jmk.ut.ac.ir/article_18497_2ea472389ccccde9d1002cde38331b42.pdf