%0 Journal Article %T ارزیابی کیفیت آموزش با تکنیک MCDM فازی %J فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z %A نوری, ایرج %A اسدی, بابک %A رضازاده, امیر %D 2008 %\ 02/20/2008 %V 20 %N 1 %P - %! ارزیابی کیفیت آموزش با تکنیک MCDM فازی %K کیفیت آموزش %K مجموعه فازی %R %X ارزیابی کیفیت آموزش به علت ماهیت آن نیازمند روش‌های خاصی می‌باشد. در این مقاله سعی شده است تا با به‌کار‌گیری تکنیک‌های مختلف ارزیابی و رتبه‌بندی، روش نوینی در ارزیابی کیفیت دوره‌های آموزشی ارایه شود. به‌منظور اولویت‌بندی و یافتن میزان اهمیت شاخص‌های کیفیت آموزش، از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شده است. برای ارزیابی عملکرد هر یک از دوره‌ها برمبنای شاخص‌های کیفیت آموزش، جمع‌آوری داده‌ها و تلخیص آن‌ها به کمک تئوری مجموعه‌های فازی انجام پذیرفته است و در نهایت برای رتبه‌بندی دوره‌های آموزشی و مقایسه آن‌ها نیز از روش TOPSIS سود برده شده است. %U https://jmk.ut.ac.ir/article_19079_d71886ad8071b9346dc417d7a0a7cddb.pdf