ORIGINAL_ARTICLE
مدل برنامه ریزی حمل و نقل مرکب
با پارامترهای فازی
در این مقاله مدلی ریاضی برای حمل ونقل شرکت های بزرگ ارائه می شود. مدلی که در این مقاله ارائه می شود، مدل حمل و نقل در حالت چند محصوله، چند وسیله نقلیه همراه با تقاط واسطه است. ویژگی دیگر این مدل، فازی بودن آن است؛ یعنی عوامل مورد استفاده در این مدل می تواند به صورت عددهای فازی مطرح شود.
از آنجا که در مدل های ریاضی فازی باید به نوعی اعداد فازی را به اندازه های قطعی تبدیل کرد، لذا در این مقاله از روشی جدید نیز برای تبدیل به اندازه های قطعی استفاده می شود.
https://jmk.ut.ac.ir/article_13480_75208aa18f7b0f21c32b1e70947f276c.pdf
2000-06-21
برنامه ریزی
حمل و نقل
مدل فازی
دکتر عزیزا...
معماریانی
32765342
1
AUTHOR
محمد علی پروین
روحانی
72183397
2
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
رفتار ریاضی انگیزش – کیفیت
بر اساس مشاهدات و تحلیل های انجام شده، این مقاله نشان خواهد داد که رابطه ریاضی انگیزش و کیفیت به صورت یک رابطه خطی نبوده و به عبارت دیگر، همواره افزایش انگیزش و کیفیت موجب بهبود کیفیت نمی گردد. بلکه در تحت شرایطی خاص رابطه انگیزش و کیفیت رابطه ای مستقیم و گاه معکوس دارد، به گونه ای که گویاترین نحوه ارتباط بین این دو تابعی درجه سه است که در بعضی از دامنه ها ارتباطی مثبت بین انگیزش و کیفیت را برقرار می کند.
https://jmk.ut.ac.ir/article_13481_0efbe6684daaf7cac6fb825cd7f818c2.pdf
2000-06-21
انگیزش
کیفیت
مدل مشخصات شغل
مدل های غیر خطی
دکتر محمدرضا
مهرگان
35291427
1
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی اثرات اجرای نظام مدیریت مشارکت از طریق
سیستم پیشنهادات کارکنان بر وضعیت سازمان ها
(مورد بررسی در شرکت تولیدی قطعات خودرو ایران )
سیستم پیشنهادات کارکنان به عنوان یکی از شیوه های اجرایی نظام مدیریت مشارکت، عبارت است از یک نظام مدون مشارکت برای فعال کردن ذهن افراد جهت ارائه ایده اه و نظرات خود برای بهبود روند کارها و محصولات سازمان و نیز برای افزایش انگیزه و ایجاد روحیه احساس مسئولیت و تعلق ازمانی در کارکنان نسبت به تمامی امور سازمان. اگرچه بحث مدیریت مشارکت و بیان شیوه های مختلف اجرایی آن بویژه سیستم پیشنهادات کارکنان موضوعی نیست که در کشود جدیداً مطرح شده باشد ولی فقط طرح موضوع و بیان مبانی نظری و تئوری آن کافی نیست و می باید در راستای اجرای آن در سازمان ها نیز کوشید و با ارائه نتایج حاصله از اجراء به مدیران، در نگرش و رفتار آنان راجع به سیستم مزبور تغییر ایجاد کرد تا آمادگی لازم را برای آن در سازمان خود بیابند.
مقاله حاضر که در صدد بیان اثرات اجرای نظام مدیریت مشارکت از طریق سیستم پیشنهادات کارکنان بر وضعیت سازمان ها است، نتیجه حاصل از اجرای این سیستم در شرکت تولیدی قطعات جلوبندی خودرو ایران است که قبل از اجرای سیستم، وضعیت شرکت مزبور با روشی علمی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و پس از اجرا نیز وضعیت با همان روش ارزیابی شد که نتایجی از قبیل افزایش صرفه جویی در هزینه ها، بالا رفتن روحیه همکاری گروهی، بهبود رابطه صمیمانه و احترام آمیز پرسنل با مافوق و احساس آزادی بیشتر برای بیان انتقادات و نظرات از سوی پرسنل و ...به همراه داشت.
https://jmk.ut.ac.ir/article_13482_261e3b4c6c1f8008793433119948e429.pdf
2000-06-21
ارزیابی عملکرد
رضایت نیروی انسانی
سیستم پیشنهادات
نظام مدیریت مشارکت
محمد رحیم
رمضانیان
37432249
1
AUTHOR
رضا اسماعیل
پور
54565485
2
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
مدیریت مشارکتی ضرورتی اخلاقی است
مدیریت مشارکتی فرآیند مدیریتی پیچیده ای است که برای اجرای مؤثر نیازمند تلاش و فعالیت فوق العاده است. اگر مدیریت مشارکتی به درستی اجرا شود، در بهبود عملکرد، بهره وری و رضایت کارکنان مؤثر است. برای اجرای اثربخش مدیریت مشارکتی، درک و شناخت کامل از چگونگی استفاده از مجموعه پیچیده شدن مدیریت و در نظر داشتن عوامل اقتضایی متعددی که در موفقیت و یا عدم موفقیت آن مؤثر است ضروری است. شاید مهمترین عامل مفقیت درجه مهارت در بکارگیری مدیریت مشارکتی باشد.
در این مقاله آثار مدیریت مشارکتی و عوامل اقتضایی مؤثر بر آن و برخی از کاربردهای مدیریت مشارکتی به عنوان یک ضرورت اخلاقی در اداره سازمان ها مورد بحث قرار گرفته است.
https://jmk.ut.ac.ir/article_13483_a90c899f462495d480235987412122b3.pdf
2000-06-21
اثربخشی سازمانی
بهبود عملکرد نیروهای انسانی
تصمیم گیری
توسعه و بهبود سازمان
مدیریت اقتضایی
مدیریت مشارکتی
دکتر عباس
محمدزاده
25435581
1
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
عوامل مؤثر در ارتقای بهره وری در بخش صنعت
در این تحقیق سعی شده است عوامل مدیریتی از بعد رفتاری که در ارتقاء بهره وری مدیران مؤثر است مورد بررسی قرار گیرد. این عوامل در قالب پنج متغیر توجیه مستمر، حمایت سازمانی، دادن بازخورد مستمر، آگاهی مدیر از محیط خارجی سازمان و مشارکت کارکنان مبنای تدوین فرضیه های تحقیق قرار گرفته و سپس با استفاده از روش های آماری مثل آزمون های علامت و میانگین به آزمون هر یک از فرضیات بنا شده، پرداخته شده است. فرضیه اصلی پژوهش عبارت است از : عوامل مدیریتی (توجیه مستمر، حمایت سازمانی، دادن بازخورد مستمر،انطباق مؤثر با محیط خارجی و مشارکت کارکنان) یا ارتقاء بهره وری در مدیران ارتباط معنی داری دارد.نتایج نشان می دهد که همه عوامل مدیریتی در ارتقاء بهره وری مؤثر بوده و از نظر رتبه بندی حمایت سازمانی، مشارکت، آگاهی مدیر از محیط خارجی و انطباق مؤثر با آن، توجیه مستمر و دادن بازخورد مستمر، به ترتیب از اولویت اول تا پنجم از نظر تأثیر در ارتقاء بهره وری مدیران اثر دارند.
https://jmk.ut.ac.ir/article_13484_6a8589785634dbf7835cb15142c158d7.pdf
2000-06-21
بهره وری
حمایت سازمانی
کارآیی مدیریت
مشارکت
مهدی
اعتمادی
56332351
1
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
دیدگاه نظام سرمایه داری و اسلام
نسبت به فلسفه بازاریابی اجتماعی
فلسفه بازاریابی اجتماعی با دیگر فلسفه های رایج در بازاریابی از جهت اینکه نسبت به منافع آیندگان و جامعه و رفاه آنان تأکید دارد تفاوت داشته و به دنبال دخالت دادن موضوعات فرهنگی و ارزشی به صورت واقعی در مسایل بازاریابی می باشد. این فلسفه خواهان آن است که بین ارضاء منافع مشتریان، ارضاء منافع بلند مدت جامعه، ارضاء اهداف سازمان ها و بنگاه های اقتصادی توازن ایجاد نماید.
در این مقاله دیدگاه نظام سرمایه داری غرب و مکتب مقدس اسلام نسبت به فلسفه بازاریابی اجتماعی بیان شده است.
https://jmk.ut.ac.ir/article_13485_91a26c7a05424218759a61744d4fdd36.pdf
2000-06-21
اقتصاد اسلامی
فلسفه بازاریابی اجتماعی
مدیریت بازاریابی
نظام سرمایه داری
جمال خانی
جزنی
43838682
1
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
-
https://jmk.ut.ac.ir/article_30717_8395cddd155b8574c4484231d4a7a042.pdf
2000-06-21
unknown
89865434
1
LEAD_AUTHOR