TY - JOUR ID - 11571 TI - شناسایی عوامل موثر بر گرایش مشتریان بانک به استفاده از سیستم های خود پرداز بانکی JO - فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) JA - JMK LA - fa SN - AU - ونوس, دکتر داور AU - ممان, محمود صالحی AD - Y1 - 2004 PY - 2004 VL - 17 IS - 5 SP - EP - KW - بازاریابی خدمات بانکی KW - بانکداری KW - خود پرداز بانکی KW - سیستم های خودپرداز KW - فناوری های خود خدمت KW - فناوری های مدرن بانکی DO - N2 - مقاله حاضر حاصل پژوهشی کتابخانه ای میدانی است که هدف آن تعیین عوامل موثر برگرایش مشتریان بانک به استفاده از سیستم های خود پرداز بانیک است بر اساس مولفه های استخراج شده از تحقیقات کتابخانه ای ÷رسش نامه ای مشتمل بر 32 شاخص تهیه شد و 209 نفر از مشتریان بانک ملت ( اعم از کاربردان و غیر کاربران دستگاه خود پرداز بانکی ) با استفاده از طیف پنج درجه ای لیکرت میزان اهمیت هر یک از شاخص ها را مشخص نمودند جهت استخراج عوامل موثر بر گرایش از تکنیک تحلیل عاملی استفاده شده نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که مطلوبیت مکانی آگاهی مشتریان یک پارچگی سیستم تنوع خدمات سهولت استفاده دسترسی و قابلیت اعتماد شش عامل موثر بر گرایش مشتریان به استفاده از سیستم های خود پرداز بانکی است از میان عوامل یاد شده عامل مطلوبیت مکانی نزد کاربران دستگاه خود پرداز بانکی و عامل قابلیت اعتماد نزد غیر کاربران از اهمیت بیش تری برخوردار بود UR - https://jmk.ut.ac.ir/article_11571.html L1 - https://jmk.ut.ac.ir/article_11571_8691c83c0de5d76db919736033aa21f3.pdf ER -