TY - JOUR ID - 13461 TI - ارزیابی عملکرد شرکت های رقیب از دید موکلان استراتژیک با استفاده از تصمیم گیری گروهی با معیارهای چندگانه JO - فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) JA - JMK LA - fa SN - AU - احمدی, دکتر علیرضا علی AU - قصیری, کیوان AD - Y1 - 1999 PY - 1999 VL - 46 IS - 0 SP - EP - KW - تصمیم گیری گروهی KW - رقابت KW - مدیریت استراتژیک DO - N2 - از حدود 3 دهه پیش که مدیریت استراتژیک به عنوان تئوری جدید در مدیرت سازمان ها و شرکت ها مطرح گردیده است، به دلایلی همچون پیچیدگی ، بی ثباتی و ناپایداری محیطی، اشتیاق فراوانی از سوی محققان و صاحبنظران علوم در ارائه نظریات جدید همسو با شرایط محیطی، نشان داده شده است. از جمله این تحقیقات که همواره مورد توجه صاحبان صنایع قرار گرفته است مدل های تصمیم گیری در حالت وجود رقیب است. مقاله حاضر با استفاده از مفاهیم مدیریت استراتژیک، و علوم تصمیم گیری با معیارهای چندگانه(MADM) ، متدولوزیی را پیش روی مدیران قرار می دهد تا با استفاده از آن بتوانند موقعیت نسبی شرکت یا سازمان تحت مدیریت خود را در برابر رقبای خود ارزیابی نمایند.همراه با ارائه روش، یک مثال موردی نیز جهت درک هرچه بیشتر این روش آورده شده است. UR - https://jmk.ut.ac.ir/article_13461.html L1 - https://jmk.ut.ac.ir/article_13461_0df24523a49debcaef9dadbc9a51dcc2.pdf ER -