TY - JOUR ID - 19403 TI - مشروعیت کارآفرینی به عنوان یک حوزه علمی نو ظهور JO - فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) JA - JMK LA - fa SN - AU - الیاسی, قنبر محمدی AD - Y1 - 2008 PY - 2008 VL - 21 IS - 3 SP - EP - KW - الگوی مفهومی KW - تعریف کارآفرینی KW - حوزه علمی نوظهور KW - مشروعیت علمی DO - N2 - هر حوزه علمی نوظهوری با موضوع مشروعیت علمی مواجه می‌باشد و کارآفرینی نیز به‌عنوان یک حوزه علمی نوظهور از این قاعده مستثنی نیست و در وضعیت گذار از مرحله مشروعیت قرار دارد. در این نوشتار کارآفرینی به‌عنوان یک حوزه علمی نوظهور بر‌اساس چهار ویژگی شامل: یک چارچوب علمی قوی، روش‌شناسی ویژه، جریان پژوهشی، آموزشی و نشر و در نهایت دارا بودن مصادیق حرفه‌ای و اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. یافته‌ها این مقاله نشان می‌دهند که کارآفرینی به‌عنوان یک حوزه علمی نوظهور در وضعیت چالش مشروعیت علمی قرار دارد و برای گذر موفقیت‌آمیز از این مرحله بایستی توجه ویژه‌ای به ابعاد الگوی مفهومی مادر، روش‌شناسی پژوهشی و پژوهش‌های اکتشاف محور و نظریه‌گرا داشته باشد. UR - https://jmk.ut.ac.ir/article_19403.html L1 - https://jmk.ut.ac.ir/article_19403_386d9387432b5f3d82dcff5862a55c1d.pdf ER -