با وجود اهمیت مفهوم همردیفی برای نظریهپردازی در حوزه مدیریت و سازمان، طراحی مدلها و سازههای لازم برای اندازهگیری همردیفی میان عناصر سازمانی همواره با مشکل مواجه بوده است. این مقاله ضمن مرور مفهوم همردیفی بهعنوان یک اصطلاح جامع در مطالعات اقتضایی، سه دستهبندی عمده از این مفهوم را معرفی میکند. در هر یک از این دستهبندیها، نگرشهای مختلف نسبت به همردیفی، روش صورتبندی مسئله و اندازهگیری همردیفی در هر نگرش، و نیز مسائل خاص در مطالعات مربوط به آنها مورد نقد و بررسی قرار میگیرد. در انتها چهارچوبی جامع از نگرشهای مختلف نسبت به همردیفی با استفاده از سه نوع دستهبندی مورد بحث پیشنهاد شده است.
مشایخی, علینقی و اردکانی, محمد ابوئی . (1385). مفهوم و روشهای اندازهگیری همردیفی در مطالعات اقتضائی مدیریت. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19(2), -.
MLA
مشایخی, علینقی , و اردکانی, محمد ابوئی . "مفهوم و روشهای اندازهگیری همردیفی در مطالعات اقتضائی مدیریت", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19, 2, 1385, -.
HARVARD
مشایخی, علینقی, اردکانی, محمد ابوئی. (1385). 'مفهوم و روشهای اندازهگیری همردیفی در مطالعات اقتضائی مدیریت', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19(2), pp. -.
CHICAGO
علینقی مشایخی و محمد ابوئی اردکانی, "مفهوم و روشهای اندازهگیری همردیفی در مطالعات اقتضائی مدیریت," فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19 2 (1385): -,
VANCOUVER
مشایخی, علینقی, اردکانی, محمد ابوئی. مفهوم و روشهای اندازهگیری همردیفی در مطالعات اقتضائی مدیریت. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1385; 19(2): -.