آن چه امروزه به عنوان یک ضرورت برای مدیران به اثبات رسیده، لزوم استفاده از مدیریت راهبردی جهت ادامه حیات در محیط های پیچیده و متغیر کنونی است. مدیریت راهبردی عبارت است از: تدوین راهبرد مناسب جهت تحقق اهداف بلند مدت در شرایط متحول و متغیر کاری.تمرکز اصلی این مقاله بر قسمت اول مراحل مدیریت راهبردی (مرحله تدوین راهبرد) یعنی شناسایی موقعیت راهبردی است.در این مقاله تکنیکی جدید تحت عنوان تکتیک چهار مرحله ای دلتا در جهت شناسایی موقعیت راهبردی معرفی می گردد. مراحل چهار گانه این تکنیک عبارتند از: غربال سازی مدل دلتا، اولویت بندی شاخص های تأیید شده با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی، رسم منطقه موجه تار عنکبوتی برای راهبردهای مدل دلتا و تعیین موقعیت راهبردی در نمودار سه بعدی. در ضمن این تکنیک بر اساس مدل دلتا طراحی شده است.
مهرگان, دکتر محمد رضا, زاده, دکتر فریدون قاسم, & صفری, حسین. (1381). به کارگیری تکنیک دلتا با رویکرد فازی جهت
شناسایی موقعیت راهبردی بنگاه ها: مطالعه موردی
شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 57(0), -.
MLA
دکتر محمد رضا مهرگان; دکتر فریدون قاسم زاده; حسین صفری. "به کارگیری تکنیک دلتا با رویکرد فازی جهت
شناسایی موقعیت راهبردی بنگاه ها: مطالعه موردی
شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 57, 0, 1381, -.
HARVARD
مهرگان, دکتر محمد رضا, زاده, دکتر فریدون قاسم, صفری, حسین. (1381). 'به کارگیری تکنیک دلتا با رویکرد فازی جهت
شناسایی موقعیت راهبردی بنگاه ها: مطالعه موردی
شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 57(0), pp. -.
VANCOUVER
مهرگان, دکتر محمد رضا, زاده, دکتر فریدون قاسم, صفری, حسین. به کارگیری تکنیک دلتا با رویکرد فازی جهت
شناسایی موقعیت راهبردی بنگاه ها: مطالعه موردی
شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1381; 57(0): -.