نقد و بررسی کتاب : نقدی بر کتاب " وضعیت بهتر "

نویسنده

چکیده

لازم به یادآوری است هنگام تایپ این نقد ، نگارنده متوجه گردید که آقای اسماعیل فصیح ترجمه دیگر از کتاب مورد نظر را تحت عنوان " مانده در وضعیت آخر " به بازار عرضه کرده اند. تامس ، هریس – امی ، هریس " وضعیت بهتر " مترجم احمد تقی پور ، سازمان انتشاراتی کسری ، تهران ، چاپ اول ، قیمت 194 تومان ، تیراژ 6000
نام اصلی کتاب : STAYING O.K چاپ سال 1986 انتشارات آوون
تامس هریس برای جامعه کتابخوان ایران ، بویژه مشتاقان علوم اجتماعی و روانشناسی نامی آشنا است و بیشتر ایرانیان هریس را با کتاب " وضعیت آخر " ترجمه آقای اسماعیل فصیح می شناسند ، کتابی که اکنون در برخی از رشته های تحصیلی به عنوان یک منبع درسی به دانشجویان پیشنهاد می گردد و دکتر اریک برن Eric Barne در وصف این کتاب گفته است " نخستین کتاب راهنمای مردم " . هریس در میان دانشجویان مدیریت نیز نامی شناخته است و این مورد توجه قرار گرفتن ، بیشتر به علت وجود " درس رفتار سازمانی " یا " تحلیل رفتاری " است که در آن جنبه های افزایش مهارت انسانی Human skills مدیران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .
کتاب وضعیت بهتر، در واقع ، دنباله کتاب وضعیت آخر است که ظاهراً " نویسندگان آن به واسطه استقبال فراوان از کتاب " وضعیت آخر " به نگارش آن مبادرت نموده اند . ما ، در اینجا برای آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان اشاره ای مختصر به موضوع مورد بحث خواهیم داشت .