همکاری میان بنگاهها در دو دهه گذشته به شدت مورد توجه مدیران قرار گرفته است. انگیزههای گوناگونی برای ایجاد همکاری میان دو یا چند بنگاه وجود دارد. دسترسی به مهارت و دانش فنی، تامین مالی، کسب مزیت رقابتی و محدود کردن و مدیریت ریسک میتواند انگیزه همکاری میان بنگاهها باشد. بنگاه جهت نیل به هدف مورد نظر در همکاری، نیازمند به استفاده از روش همکاری مناسب است. انتخاب روش همکاری مناسب در موفقیت و شکست بنگاه نقش بهسزایی دارد. از این رو آشنایی با روشهای همکاری و تعیین عوامل موثر در انتخاب روش همکاری مناسب، برای مدیران بنگاه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله تجربیات شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات در زمینه انتخاب همکارانشان، از طریق پرسشنامه، مورد مطالعه قرار گرفت و به ارایه چارچوبی برای انتخاب روش همکاری مناسب منجر شد.
زاده, پیام حنفی, سلامی, رضا, & طباطبائی, مینا روحانی. (1385). تعیین عوامل موثر در انتخاب روش همکاری میان بنگاهها: مطالعه موردی دربنگاه های فناوری اطلاعات ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19(4), -.
MLA
پیام حنفی زاده; رضا سلامی; مینا روحانی طباطبائی. "تعیین عوامل موثر در انتخاب روش همکاری میان بنگاهها: مطالعه موردی دربنگاه های فناوری اطلاعات ایران", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19, 4, 1385, -.
HARVARD
زاده, پیام حنفی, سلامی, رضا, طباطبائی, مینا روحانی. (1385). 'تعیین عوامل موثر در انتخاب روش همکاری میان بنگاهها: مطالعه موردی دربنگاه های فناوری اطلاعات ایران', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19(4), pp. -.
VANCOUVER
زاده, پیام حنفی, سلامی, رضا, طباطبائی, مینا روحانی. تعیین عوامل موثر در انتخاب روش همکاری میان بنگاهها: مطالعه موردی دربنگاه های فناوری اطلاعات ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1385; 19(4): -.