از حدود 3 دهه پیش که مدیریت استراتژیک به عنوان تئوری جدید در مدیرت سازمان ها و شرکت ها مطرح گردیده است، به دلایلی همچون پیچیدگی ، بی ثباتی و ناپایداری محیطی، اشتیاق فراوانی از سوی محققان و صاحبنظران علوم در ارائه نظریات جدید همسو با شرایط محیطی، نشان داده شده است. از جمله این تحقیقات که همواره مورد توجه صاحبان صنایع قرار گرفته است مدل های تصمیم گیری در حالت وجود رقیب است. مقاله حاضر با استفاده از مفاهیم مدیریت استراتژیک، و علوم تصمیم گیری با معیارهای چندگانه(MADM) ، متدولوزیی را پیش روی مدیران قرار می دهد تا با استفاده از آن بتوانند موقعیت نسبی شرکت یا سازمان تحت مدیریت خود را در برابر رقبای خود ارزیابی نمایند.همراه با ارائه روش، یک مثال موردی نیز جهت درک هرچه بیشتر این روش آورده شده است.
احمدی, دکتر علیرضا علی, & قصیری, کیوان. (1378). ارزیابی عملکرد شرکت های رقیب
از دید موکلان استراتژیک
با استفاده از تصمیم گیری گروهی با معیارهای چندگانه. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 46(0), -.
MLA
دکتر علیرضا علی احمدی; کیوان قصیری. "ارزیابی عملکرد شرکت های رقیب
از دید موکلان استراتژیک
با استفاده از تصمیم گیری گروهی با معیارهای چندگانه", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 46, 0, 1378, -.
HARVARD
احمدی, دکتر علیرضا علی, قصیری, کیوان. (1378). 'ارزیابی عملکرد شرکت های رقیب
از دید موکلان استراتژیک
با استفاده از تصمیم گیری گروهی با معیارهای چندگانه', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 46(0), pp. -.
VANCOUVER
احمدی, دکتر علیرضا علی, قصیری, کیوان. ارزیابی عملکرد شرکت های رقیب
از دید موکلان استراتژیک
با استفاده از تصمیم گیری گروهی با معیارهای چندگانه. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1378; 46(0): -.