بهرغم گذشت بیش از ده سال از طرح نظریة سازمان یادگیرنده توسط پیترسنگه، به دلیل عمق و وسعت بسیارش هنوز جنبههای مبهم بسیاری در این ایده وجود دارد که آشکار سازی آنها نیازمند تحقیقات بیشتری است.
در این مقاله چیستی سازوکارهای یادگیری سازمانی همراه با مدلی از سازمان یادگیرنده بحث شده و همچنین سازوکارهای یادگیری سازمانی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفت ایران با روش میدانی مورد بررسی قرار گرفته است.ضمن اعتبار سنجی پرسشنامه، نتایج بهدست آمده از آزمون دو جملهای حاکی از آن است که شرکت مذکور از سازوکارهای مناسب یادگیری سازمانی جهت تسهیل یادگیری سازمانی، تشخیص نیازهای یادگیری و توسعه، بر آوردن نیازهای یادگیری توسعه و اجرای دانش فراگرفته شده در عمل، بر خوردار است.
تسلیمی, محمد سعید, فرهنگی, علی اکبر, & اسماعیلی, وجیهه. (1385). سازوکارهای یادگیری سازمانی، مبنایی برای ایجاد یک سازمان یادگیرنده. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19(3), -.
MLA
محمد سعید تسلیمی; علی اکبر فرهنگی; وجیهه اسماعیلی. "سازوکارهای یادگیری سازمانی، مبنایی برای ایجاد یک سازمان یادگیرنده", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19, 3, 1385, -.
HARVARD
تسلیمی, محمد سعید, فرهنگی, علی اکبر, اسماعیلی, وجیهه. (1385). 'سازوکارهای یادگیری سازمانی، مبنایی برای ایجاد یک سازمان یادگیرنده', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 19(3), pp. -.
VANCOUVER
تسلیمی, محمد سعید, فرهنگی, علی اکبر, اسماعیلی, وجیهه. سازوکارهای یادگیری سازمانی، مبنایی برای ایجاد یک سازمان یادگیرنده. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1385; 19(3): -.