یکی از عوامل بسیار مهم در رقابتپذیری شرکتها، تعیین بهترین مکان برای احداث و راهاندازی آنها است. تا کنون انواع مختلفی از مدلهای مکانیابی مراکز صنعتی توسط محققان ارایه شده که در آنها از شاخصهایی مانند زمان، هزینه، حمل و نقل، بازار به عنوان معیارهای اصلی تصمیمگیری استفاده شده است. در این مقاله، یک چارچوب مناسب برای مکانیابی مراکز صنعتی در سطح ملی ارایه میگردد. در این چارچوب از انواع روشهای تصمیمگیری چندمعیاره استفاده شده است. این چارچوب برای مکانیابی کارخانه آلومینیوم توسعه داده شده است. معیارهای تصمیمگیری نیز بر اساس نیازمندیهای کارخانه موردنظر، نظرات خبرگان و مدیران، ملاحظات مسایل مکانیابی و سیاستهای خاص مکانیابی صنایع در کشور؛ تعریف گردیده است. ما اعتقاد داریم چارچوب ارایه شده رویکردی مناسب جهت حل مسایل مکانیابی در کشور میباشد.
فرقانی, علی, یزدانشناس, نیما, & آخوندی, علیرضا. (1386). ارایه چارچوبی برای مکانیابی مراکز صنعتی در سطح ملی همراه با مطالعه موردی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 20(3), -.
MLA
علی فرقانی; نیما یزدانشناس; علیرضا آخوندی. "ارایه چارچوبی برای مکانیابی مراکز صنعتی در سطح ملی همراه با مطالعه موردی", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 20, 3, 1386, -.
HARVARD
فرقانی, علی, یزدانشناس, نیما, آخوندی, علیرضا. (1386). 'ارایه چارچوبی برای مکانیابی مراکز صنعتی در سطح ملی همراه با مطالعه موردی', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 20(3), pp. -.
VANCOUVER
فرقانی, علی, یزدانشناس, نیما, آخوندی, علیرضا. ارایه چارچوبی برای مکانیابی مراکز صنعتی در سطح ملی همراه با مطالعه موردی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1386; 20(3): -.