ابهامات محیطی ناشی از مدلهای نوین کسب و کار سبب تشدید پیچیدگی در تصمیمگیری، بهویژه در حوزه کسب و کار شده است. بهطوریکه بسیاری از متغیرهای تاثیرگذار ناشناخته بوده و روابط میان آنها نیز غیرخطی و پیچیده است. در چنین شرایطی دیگر نمیتوان دادهها را با ابزارهای سنتی تحلیل نموده و از آنها دانش استخراج کرد.
از این روی مقاله حاضر به تشریح تکنولوژی داده کاوی در حوزه هوش محاسباتی و متدولوژی استاندارد CRISP Data Mining پرداخته و یک طبقهبندی از کاربردهای این تکنولوژی در حوزه تصمیمگیریهای کسب و کار ارایه داده است. در ادامه یک مطالعه موردی بر روی پایگاه داده مشتریان یکی از بانکها با استفاده از داده کاوی ارائه میگردد.
فرد, محمد تقی تقوی, ناصرزاده, سیّد محمد رضا, & فراست, علیرضا. (1387). داده کاوی و کاربرد آن در تصمیمگیریها. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21(2), -.
MLA
محمد تقی تقوی فرد; سیّد محمد رضا ناصرزاده; علیرضا فراست. "داده کاوی و کاربرد آن در تصمیمگیریها", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21, 2, 1387, -.
HARVARD
فرد, محمد تقی تقوی, ناصرزاده, سیّد محمد رضا, فراست, علیرضا. (1387). 'داده کاوی و کاربرد آن در تصمیمگیریها', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21(2), pp. -.
VANCOUVER
فرد, محمد تقی تقوی, ناصرزاده, سیّد محمد رضا, فراست, علیرضا. داده کاوی و کاربرد آن در تصمیمگیریها. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1387; 21(2): -.