برای رقابت موثر در محیط آموزشی نوظهور، لازم است که تمامی کشورها بهطور پیوسته استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را در دانشگاهها بهبود دهند. اما استفاده موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمند برنامهها و سیاستهای اجرایی است که متناسب با شرایط داخلی باشد. در این مقاله، با الگوبرداری از 12 کشور و 5 گروه منطقهای، 279 راهکار برای بهبود استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاهها استخراج شده و با بهکارگیری روشتحلیل محتوا، 23 راهکار از بین آنها انتخاب می شوند. سپس نظرسنجی در سطح ملی انجام شده و با استفاده از آزمونهای آماری، راهکارهای متناسب با شرایط داخلی کشور ارایه میشوند. این راهکارها اولویتبندی شده و به سه گروه لازم و ضروری، لازم و غیر ضروری و مخصوص ایران تقسیمبندی میشوند. دستهبندی فوق بر اساس 3 معیار اهمیت از دیدگاه خبرگان، اهمیت در تجربیات کشورها و اجرا یا عدم اجرا در کشور میباشد. متدولوژی ارایه راهکارها بهگونهای طراحی شده است که هرکشور با انجام قسمت نظرسنجی از خبرگان میتواند راهکارهای مناسب با شرایط داخلی خود را استخراج کند.
زاده, پیام حنفی , خدابخشی, ، محسن , & زاده, محمد رضا حنفی . (1387). شناسایی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه های ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21(2), -.
MLA
پیام حنفی زاده; ، محسن خدابخشی; محمد رضا حنفی زاده. "شناسایی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه های ایران", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21, 2, 1387, -.
HARVARD
زاده, پیام حنفی, خدابخشی, ، محسن, زاده, محمد رضا حنفی. (1387). 'شناسایی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه های ایران', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21(2), pp. -.
CHICAGO
پیام حنفی زاده , ، محسن خدابخشی و محمد رضا حنفی زاده, "شناسایی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه های ایران," فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21 2 (1387): -,
VANCOUVER
زاده, پیام حنفی, خدابخشی, ، محسن, زاده, محمد رضا حنفی. شناسایی راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه های ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1387; 21(2): -.