زنان نیمی از بدنه جامعه را تشکیل میدهند و عقاید قالبی در مورد آنان موجب عدم تحرک مناسب این قشر عظیم در جامعه شده است. تلویزیون بهعنوان فراگیرترین رسانه میتواند موجبات معرفی تواناییهای زنان در جهت تحقق اهداف سند چشمانداز توسعه جمهوری اسلامی ایران را فراهم نماید. این مقاله سعی دارد با بررسی تواناییهای زنان از ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی، تأثیر آن را بر تحقق اهداف توسعه بلند مدت جمهوری اسلامی از طریق رسانه تلویزیون بررسی نماید. روش تحقیق به کار گرفته شده اسنادی و دلفای میباشد. در این تحقیق سعی شده است با شناسایی نظرات خبرگان مباحث زنان، توسعه و تلویزیون، پاسخ لازم به پرسش تحقیق فراهم گردد ودر نهایت الگویی ارائه میشود که از طریق آن میتوان قابلیتهای زنان و نقش مؤثر آنان بر دستیابی به اهداف سند چشماندازتوسعه را از طریق رسانههای جمعی بهویژه تلویزیون معرفی نمود.
سفیری, خدیجه, ساروخانی, باقر, & فراهانی, سهیلا بورقانی. (1387). طراحی الگوی زن در تلویزیون بر اساس سند چشم انداز توسعه بلندمدت جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21(3), -.
MLA
خدیجه سفیری; باقر ساروخانی; سهیلا بورقانی فراهانی. "طراحی الگوی زن در تلویزیون بر اساس سند چشم انداز توسعه بلندمدت جمهوری اسلامی ایران", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21, 3, 1387, -.
HARVARD
سفیری, خدیجه, ساروخانی, باقر, فراهانی, سهیلا بورقانی. (1387). 'طراحی الگوی زن در تلویزیون بر اساس سند چشم انداز توسعه بلندمدت جمهوری اسلامی ایران', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 21(3), pp. -.
VANCOUVER
سفیری, خدیجه, ساروخانی, باقر, فراهانی, سهیلا بورقانی. طراحی الگوی زن در تلویزیون بر اساس سند چشم انداز توسعه بلندمدت جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1387; 21(3): -.