این مقاله به ارائه یک چارچوب نظری در خصوص شناسایی و نقش شاخصهای عملکردی در ارزشیابی دانشگاه های و موسسات آموزش عالی اختصاص دارد. ابتدا نقش و اهمیت شاخص های تبیین شده است و جزئیات شاخص های عملکردی تحلیل گردید ، و به صورت یک چارچوب نظری ارائه شده است. در این راستا شاخصهای مربوط به خصوصیات تدریس، نتایج نمرات ، هزینه سرانه، ارزش افزوده، نرخ بازگشت پذیری، میزان افت تحصیلی، اشتغال فارغ التحصیلان ، ارزیابی توسط دانشجو و همکاران، تعداد دانشجوی پژوهشگر، تعداد انتشارات، کیفیت پژوهش مبتنی بر نقل قول و عوامل موثر در انتشارات ، درامد پژوهشی ، بررسی توسط گروه های متجانس ، درجه معرفت، مقبولیت و برجستگی مورد توجه و تحلیل قرار گرفته است . در پایان نیز به جمع بندی نتایج و توصیه های کاربردی پرداخته شده است.
خورشیدی, عباس. (1375). ارائه یک چارچوب نظری در خصوص تبیین
شاخصهای عملکردی در نظام آموزش عالی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34(0), -.
MLA
عباس خورشیدی. "ارائه یک چارچوب نظری در خصوص تبیین
شاخصهای عملکردی در نظام آموزش عالی", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34, 0, 1375, -.
HARVARD
خورشیدی, عباس. (1375). 'ارائه یک چارچوب نظری در خصوص تبیین
شاخصهای عملکردی در نظام آموزش عالی', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34(0), pp. -.
VANCOUVER
خورشیدی, عباس. ارائه یک چارچوب نظری در خصوص تبیین
شاخصهای عملکردی در نظام آموزش عالی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1375; 33 و 34(0): -.