هنرستانهای فنی بدلیل تکیه بیشتر به آموزش عملی در کارگاه ها و آموزش بکار گیری تجهیزات ، هزینه های سرمایه ای بسیار بیشتری نسبت به دبیرستانها دارند و بر این اساس از پر هزینه ترین انواع آموزش به شمار می آیند. استفاده بهینه از تجهیزات آموزش در هنرستان موجب صرفه جویی های اقتصادی و افزایش بازدهی می شود. در این مقاله پژوهشی سعی شده روشهایی برای بهینه سازی استفاده از تجهیزات آموزشی در هنرستانهای فنی تهران با استفاده از روشهای کتابخانه ای و پژوهش های میدانی بدست آید. پرسشنامه تحقیق بین تمام هنرستانهای تهران توزیع گردید و پس از انجام مراحل جمع آوری اطلاعات ، مدل گسترده آن طراحی شده و اطلاعات جمع آوری شده به صورت ضرایب متغییرهای مدل قرار گرفت ، و به کمک نرم افزار LINDO حل گردید. مدل تحقیق از نوع برنامه ریزی عدد صحیح 1و0 می باشد که بدنبال یافتن روشی بهینه برای استفاده از تجهیزات ، تعیین ظرفیت نوع رشته در هر هنرستان است . مدل در سه سناریو مختلف شامل بهینه سازی وضع موجود ، بهینه سازی با توضیع متناسب و حداکثر توسعه طراحی شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که می توان با بکارگیری روش بهینه سازی ، میزان هنرجویان فعلی را با هزینه های سرمایه ای کمتر آموزش داد.
مالکی, محمد مهدی . (1375). طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران). فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34(0), -.
MLA
مالکی, محمد مهدی . "طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران)", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34, 0, 1375, -.
HARVARD
مالکی, محمد مهدی. (1375). 'طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران)', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34(0), pp. -.
CHICAGO
محمد مهدی مالکی, "طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران)," فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34 0 (1375): -,
VANCOUVER
مالکی, محمد مهدی. طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران). فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1375; 33 و 34(0): -.