هنرستانهای فنی بدلیل تکیه بیشتر به آموزش عملی در کارگاه ها و آموزش بکار گیری تجهیزات ، هزینه های سرمایه ای بسیار بیشتری نسبت به دبیرستانها دارند و بر این اساس از پر هزینه ترین انواع آموزش به شمار می آیند. استفاده بهینه از تجهیزات آموزش در هنرستان موجب صرفه جویی های اقتصادی و افزایش بازدهی می شود. در این مقاله پژوهشی سعی شده روشهایی برای بهینه سازی استفاده از تجهیزات آموزشی در هنرستانهای فنی تهران با استفاده از روشهای کتابخانه ای و پژوهش های میدانی بدست آید. پرسشنامه تحقیق بین تمام هنرستانهای تهران توزیع گردید و پس از انجام مراحل جمع آوری اطلاعات ، مدل گسترده آن طراحی شده و اطلاعات جمع آوری شده به صورت ضرایب متغییرهای مدل قرار گرفت ، و به کمک نرم افزار LINDO حل گردید. مدل تحقیق از نوع برنامه ریزی عدد صحیح 1و0 می باشد که بدنبال یافتن روشی بهینه برای استفاده از تجهیزات ، تعیین ظرفیت نوع رشته در هر هنرستان است . مدل در سه سناریو مختلف شامل بهینه سازی وضع موجود ، بهینه سازی با توضیع متناسب و حداکثر توسعه طراحی شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که می توان با بکارگیری روش بهینه سازی ، میزان هنرجویان فعلی را با هزینه های سرمایه ای کمتر آموزش داد.
مالکی, محمد مهدی. (1375). طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران). فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34(0), -.
MLA
محمد مهدی مالکی. "طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران)", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34, 0, 1375, -.
HARVARD
مالکی, محمد مهدی. (1375). 'طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران)', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 33 و 34(0), pp. -.
VANCOUVER
مالکی, محمد مهدی. طرحی مدل ریاضی برای سنجش بخش آموزش
(بمنظور بهینه سازی در تجهیزات هنرستانهای فنی تهران). فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1375; 33 و 34(0): -.