اندازه گیری جو سازمانی برای شناخت عوامل درونی سازمانی و تعدیل آنها برای مدیران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از ابزارهای رایج در اندازه گیری جو سازمانی مدل شش وجهی ویزبورد است که عوامل آن عبارتند از هدف ، ساختار، پاداشها ارتباطات و روشهای کمکی . به عوامل موجود در این مدل عامل واکنش در مقابل تغییر نیز اضافه شده است تا جامعیت بیشتری به پوشش عوامل در شناسلیی جو سازمانی داده شود . نمونه تجربی مورد استفاده برای تجهیز مدل پیشنهادی یکی از واحدهای صنعتی اصفهان است که دارای 1300 نفر پرسنل در دوره انتخاب شده ، بوده است . نتایج تحلیل نشان می دهد که در سیستم پاداش سازمان مشکل وجود داشته و علت آن با توجه به تحقیق انجام شده ، نامناسب بودن ارتباطات و روشهای کمی است.
جمشیدیان, دکتر مهدی, اخلاق, دکتر رحمان خوش, & قیاسیان, مهندس مرتضی. (1375). کاربرد مدل شش وجهی در ارزیابی جو سازمانی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 35 و 36(0), -.
MLA
دکتر مهدی جمشیدیان; دکتر رحمان خوش اخلاق; مهندس مرتضی قیاسیان. "کاربرد مدل شش وجهی در ارزیابی جو سازمانی", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 35 و 36, 0, 1375, -.
HARVARD
جمشیدیان, دکتر مهدی, اخلاق, دکتر رحمان خوش, قیاسیان, مهندس مرتضی. (1375). 'کاربرد مدل شش وجهی در ارزیابی جو سازمانی', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 35 و 36(0), pp. -.
VANCOUVER
جمشیدیان, دکتر مهدی, اخلاق, دکتر رحمان خوش, قیاسیان, مهندس مرتضی. کاربرد مدل شش وجهی در ارزیابی جو سازمانی. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1375; 35 و 36(0): -.