علما و دانشمندان مطالعات مدیرتی و سازمان هر یک به شکلی از اهمیت هماهنگی در فرآسیندهای سازمانی سخن رانده اند اولین بار فایول فرانسوی آن را به عنوان یکی از عناصر (وظایف) پنج گانه مدیریت دانسته و مینتزبرگ نیز آن را به عنوان یکی از دو اقدام اساسی و مهم سازماندهی معرفی کرده است ضرورت وجودی و توجه به موضوع هماهنگی در اثر وابستگی ها و روابط موجود بین بخش های مختلف یک سازمان با هم و یا بین سازمان های مختلف با یکدیگر است.
در مقاله حاضر با در نظر داشتن دیدگاه ها و نظریات علما و دانشمندان در مورد 9هماهنگی بین سازمانی و جوانب آن به طراحی و توسعه مدل هماهنگ کننده سازمان های متولی ترانزیت در ایران و ارزیابی اجرای آن در دنیای واقعی با استفاده از فنون آماری – ریاضی رگرسیون – همبستگی و برنامه ریزی آرمانی اقدام شده است. مدل مذکور شامل یک کمیته (شورا) اصلی و هشت کمیته (شورا) فرعی هماهنگ کننده سازمان های متولی ترانزیت در ایران است.
جعفرنژاد, دکتر احمد, & آقاجانی, حسن علی. (1381). تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 58(0), -.
MLA
دکتر احمد جعفرنژاد; حسن علی آقاجانی. "تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران", فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 58, 0, 1381, -.
HARVARD
جعفرنژاد, دکتر احمد, آقاجانی, حسن علی. (1381). 'تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 58(0), pp. -.
VANCOUVER
جعفرنژاد, دکتر احمد, آقاجانی, حسن علی. تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1381; 58(0): -.