علما و دانشمندان مطالعات مدیرتی و سازمان هر یک به شکلی از اهمیت هماهنگی در فرآسیندهای سازمانی سخن رانده اند اولین بار فایول فرانسوی آن را به عنوان یکی از عناصر (وظایف) پنج گانه مدیریت دانسته و مینتزبرگ نیز آن را به عنوان یکی از دو اقدام اساسی و مهم سازماندهی معرفی کرده است ضرورت وجودی و توجه به موضوع هماهنگی در اثر وابستگی ها و روابط موجود بین بخش های مختلف یک سازمان با هم و یا بین سازمان های مختلف با یکدیگر است.
در مقاله حاضر با در نظر داشتن دیدگاه ها و نظریات علما و دانشمندان در مورد 9هماهنگی بین سازمانی و جوانب آن به طراحی و توسعه مدل هماهنگ کننده سازمان های متولی ترانزیت در ایران و ارزیابی اجرای آن در دنیای واقعی با استفاده از فنون آماری – ریاضی رگرسیون – همبستگی و برنامه ریزی آرمانی اقدام شده است. مدل مذکور شامل یک کمیته (شورا) اصلی و هشت کمیته (شورا) فرعی هماهنگ کننده سازمان های متولی ترانزیت در ایران است.
جعفرنژاد, دکتر احمد, آقاجانی, حسن علی. (1381). تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 58(0), -.
MLA
دکتر احمد جعفرنژاد; حسن علی آقاجانی. "تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران". فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 58, 0, 1381, -.
HARVARD
جعفرنژاد, دکتر احمد, آقاجانی, حسن علی. (1381). 'تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران', فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 58(0), pp. -.
VANCOUVER
جعفرنژاد, دکتر احمد, آقاجانی, حسن علی. تدوین مدل هماهنگی بین سازمانی برای سازمان های متولی ترانزیت در ایران. فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود), 1381; 58(0): -.